Bestilte Muhammed henrettelser?

Det forekommer mig, at Muhammed velsigner snigmordere, som i moderne tider bliver kaldt og straffet som kontraktmordere skriver Dhamu Chodavarapu.

I et svar til Christina, som spørger om terrorisme og selvmordsbombere, fremhæver Aminah Tønnsen, at "med hensyn til selvmordsbombere, så tillader Gud/Koranen ikke, at man med fuldt overlæg skader eller dræber hverken sig selv eller andre - med mindre der er tale om selvforsvar eller eksekvering af en dødsdom efter retssag med behørig vidneføring. Man skal virkelig have en forskruet hjerne for at hævde, at selvmordsbombere kommer direkte i paradis."

Jeg ved ikke, hvem der har en forskruet hjerne. Jeg har lige læst om Mohammeds liv og gerninger, og det forekommer mig, at Mohammed velsigner snigmordere, som i moderne tider bliver kaldt og straffet som "kontraktmordere."

En vis Abdullah - jeg gengiver det, jeg har læst - var sendt af sted af Profeten for at dræbe en jøde i Khaybar. Han optræder som en god ven og lokker Jøden Al-Yusayr og hans ubevæbnede følge ud af Khaybar og hakker dem ned.

Da Abdullah når hjem til Profeten, "spyttede Guds sendebud på hans sår, der hverken væskede eller gjorde ondt."

Og senere dræbte Abdullah på Profetens ordre, en araber, Khalid ibn Sufyan. Derefter fik han en stok fra Mohammed med bemærkninger om "et tegn mellem dig og mig på Opstandelsens Dag." Det var en belønning til snigmordere.

"Godt og ondt er ikke lige. Imødegå det onde med noget, der er bedre, så vil din fjende blive din mest fortrolige ven." (Koranen 41:34)

Alle var myrdet kun på mistanke, der var ingen retssag med behørig vidneføring eller lignende. Hvordan kan man sige, at selvmordsbombere har en forskruet hjerne, når deres Profet belønner snigmordere af sine fjender?

Man vil måske forsvare det ved at sige, at Mohammed var Guds sendebud og kunne tillade sig det, eller at det, jeg har læst, er en forkert oversættelse mv., men det ligger nu langt væk fra mine gudsbegreber.

Har man andre forklaringer, som kan gøre disse myrderier spiselige? Ellers forklarer de jo de handlinger, som selvmordsbombere udfører.

Andre end Aminah Tønnsen er også velkomne til at svare eller kommentere. Jeg står uforstående.

Dhamu Chodavarapu
Hindu, debattør og paneldeltager på religion.dk
Kajmunksvej 21
9600 Aars