Kan man tro på Gud i en ond verden?

Jesus var idealistisk og fuld af kærlighed - men var han Guds søn?

Her bringes et indlæg fra den interaktive debat - kom gerne med andre meninger og synsvinkler!:

Jesus var en mand der gik rundt på jorden for ca. 2000 år siden. Han så hvor dårligt et sted verden var, og gik rundt og spredte kærlighed for at gøre den lidt bedre.

Han var idealistisk og fuld af kærlighed, og han var et vidunderligt og utroligt specielt menneske. Men heller ikke mere end det.

Jesus har aldrig sagt at han er bedre end nogen andre almindelige mennesker, han sagde "vi er alle guds sønner." Han omtalte heller ikke gud som en mand med megen magt (Hvordan skulle noget der bare minder om menneskene skabe verden? Det eneste vi kan er at ødelægge den...)

Han snakkede om gud som kærligheden, alt det gode der findes. Og det er jo dét, vi skal tro på, ikke alt det bibelen snakker om. Det de siger med at han gik på vandet, er jo noget folk (dem der skrev bibelen) fandt på, for at få folk til at tro på, at han var guds søn, ikke alle os andre almindelige mennesker. For at tjene penge, måske?

Jeg tror ikke på den gud der står om i bibelen. Jeg tror ikke på bibelen. Folk har fejlfortolket den ud fra hvad de vil tro på i forvejen, f.eks. siger Ku Klux Klan at der i bibelen står at det hvide menneske er overmennesket.

Kristendommen og alle andre religioner har gennem tiden været rod til MEGET ondt. Men kun p.g.a folk der fortolkede f.eks. bibelen til deres egen fordel (Ku Klux Klan ser sig selv som mega kristne, de siger jo at der i bibelen står at hvide er overmenneskene ...)

Hvis folk bare kunne tro på kærligheden og det gode i verden, og i dem selv, ville verden være et bedre sted ... Men menneskene har et eller andet utroligt behov for at hive alt ned på jorden, tiden, troen, kærligheden. For at tro på noget skal de kunne se det...

Men Jesus er et godt forbillede, han er bare blevet fuldkommen fejlfortolket. Og kirken er magt- og pengesyg.

Michelle

Oplæg til debat - lettere redigeret af redaktionen. Klik gerne ind under "læserne debatterer" og vær med!